Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Informacja RODO

KLAUZULA INFORMACYJNA

Transmitowanie i utrwalanie posiedzenia Rady Gminy Ryńsk przy użyciu urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23 maja 2018 r., str. 2) – zwanego dalej jako RODO informujemy, że:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Ryńsk. Może się Pani/Pan z nim kontaktować w następujący sposób: listownie na adres siedziby: ul. Mickiewicza 21, 87-200 Wąbrzeźno, e-mailowo: sekretariat@gminarynsk.pl, telefonicznie 56 687 75 00

Do kontaktów w sprawie ochrony Państwa danych osobowych został także powołany inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować wysyłając e-mail na adres iod@gminarynsk.pl

  1. Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
    1. art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz.U. 1997 nr 78 poz. 483),
    2. art. 6 ust. 1 lit  c  RODO w związku z  art. 20 ust. 1 b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, gdyż przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,
    3. art. 9 ust. 2 lit g  i e RODO, przetwarzanie jest niezbędne ze względów związanych z ważnym interesem publicznym oraz Twoje dane w trakcie sesji są w sposób oczywisty upublicznione.
  2. Państwa dane osobowe możemy ujawniać, przekazywać i udostępniać wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa są nimi m.in. podmioty kontrolujące działalność administratora, gdy wystąpią z takim żądaniem oczywiście w oparciu o stosowną podstawę prawną oraz każdy kto zwróci się do administratora o udzielenie informacji publicznej. Z Państwa danymi osobowymi może zapoznać się także każdy, kto odtworzy zapis przebiegu sesji umieszczony na stronie BIP administratora lub będzie obserwował jej przebieg „na żywo”. Twoje dane osobowe możemy także przekazywać podmiotom, które przetwarzają je na zlecenie administratora tzw. podmiotom przetwarzającym, są nimi m.in. podmioty świadczące usługi informatyczne, jednakże przekazanie Państwa danych nastąpić może tylko wtedy, gdy zapewnią one odpowiednią ochronę Państwa praw. Państwa dane osobowe także będą ujawnione pracownikom i współpracownikom administratora w zakresie niezbędnym do wykonywania przez nich obowiązków.
  3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, w tym również przez okres przewidziany w przepisach dotyczących przechowywania i archiwizacji dokumentacji, zapis sesji na stronie BIP upubliczniony będzie przez 5 lat. Protokół posiedzenia oraz zapis archiwalny obrad zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa RM z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. 2011 nr 14 poz. 67 z późn. zm.)  jest materiałem archiwalnym przechowywanym wieczyście.  Zapis przebiegu sesji po 5 latach od opublikowania na BIP będzie udostępniany na wniosek zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
  4. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora mają Państwo prawo do:
    1. dostępu do treści danych;
    2. sprostowania danych;
    3. usunięcia danych jeżeli:
      • dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
      • dane są przetwarzane niezgodnie z prawem;
    4. ograniczenia przetwarzania danych jeżeli:
      • osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych;
      • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
      • administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
  5. Przetwarzania Państwa danych wymaga ustawa na podstawie, której działa administrator.
  6. Przysługuje Państwu także skarga do organu do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych -  Warszawa, Ul. Stawki 2, gdy Państwo uznają, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  7. Państwa dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również w formie profilowania.
  8. Administrator nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego